• Zosia Bigos - Pomagamy!

• Trzymiesięczna Zosia Bigos, z Tomaszowa Mazowieckiego, potrzebuje naszej pomocy‼️
            Zosia choruje na rzadką chorobę SMA, czyli rdzeniowy zanik mięśni - jest on nieuleczalny. Jednak przy zastosowaniu terapii genowej, można go zatrzymać i podarować malutkiej Zosi zdrowe i szczęśliwe dzieciństwo. Razem z całą społecznością uczniowską dołączyliśmy do zbiórki pieniędzy i korków na ten szczytny cel. My już dołączylismy do teamu Zosi, dołącz i ty‼️🙂

• Ślubowanie uczniów klas I

• Uroczyste ślubowanie w naszej szkole odbyło się14 października br. Na wstępie dzieci powitały wszystkich obecnych na uroczystości, po czym zaprezentowały program artystyczny. Pani Dyrektor i zaproszeni goście byli pod wielkim wrażeniem występu uczniów klas pierwszych. Następnie odbyła się bardzo ważna część uroczystości. Wszyscy pierwszoklasiści złożyli uroczyste ślubowanie przed pocztem sztandarowym. Ślubowali być dobrymi Polakami, godnie reprezentować swoją szkołę, swym zachowaniem i nauką sprawiać radość rodzicom i nauczycielom. Po złożeniu ślubowania dyrekcja szkoły dokonała symbolicznego pasowania na ucznia, dotykając ołówkiem ramion dzieci. Na pamiątkę tego dnia pierwszoklasiści otrzymali dyplomy i drobne upominki, a Pan Burmistrz  przekazał bilety do kina.Rodzicom gratulujemy tak wspaniałych pociech, a Pierwszakom życzymy wielu sukcesów w murach naszej szkoły.

• Co kryje Sandomierz i Kazimierz Dolny?

• Wodząc palcem po mapie Polski oraz zastanawiając się, gdzie fajnie byłoby wybrać się na dwudniową wycieczkę, pomyśleliśmy o Sandomierzu i Kazimierzu Dolnym.
            Grafik naszego wyjazdu był niezwykle napięty.
            Kazimierz Dolny...spacer po wąwozie korzeniowym, kazimierskich uliczkach, wejście na górę Trzech Krzyży, zwiedzanie ruin zamku i baszty.
            Wieczorem w towarzystwie księżyca i pochodni zwiedzaliśmy ruiny zamku Krzyżtopór w Ujeździe.
            Sandomierz...malownicze uliczki, średniowieczny rynek, wąwóz Królowej Jadwigi, podziemne korytarze pod starym miastem...a na deser... Góry Pieprzowe.
            Wycieczka ta to już wspomnienie, które ciągle wywołuje uśmiech na naszych twarzach.
            Na pamiątkę zostały zdjęcia
            Uczniowie klas ósmych

• Szlakiem starych zawodów

• Korzystając z pogody 12 października uczniowie klas trzecich wybrali się na długo wyczekiwaną wycieczkę „Szlakiem starych zawodów”.
            Na początku udaliśmy się do Konarzewa. Dzieci poznały tam etapy przygotowania wikliny do kolejnych procesów obróbki, tak aby można ją wykorzystać do wyplatania. Podjęliśmy pierwsze próby wyplatania.
            Kolejnym punktem naszej podróży był pałac w Nieborowie. Przewodnik  z dużym zaciekawianiem opowiadał o historii rodziny Radziwiłłów. Od 1774 do 1945 należał do rodziny Radziwiłłów. Po drugiej wojnie światowej stał się oddziałem Muzeum Narodowego w Warszawie.

Na koniec dotarliśmy do Zakładu Garncarskiego w Bolimowie rodziny Konopczyńskich. Właściciele tego magicznego miejsca przygotowali dla nas ognisko z kiełbaskami, a gdy już się posililiśmy, przyszedł czas na pracę. Poznaliśmy warsztat garncarza, w jaki sposób przebiega wypalanie przedmiotów z gliny. Uczyliśmy się toczyć na kole garncarskim oraz samodzielnie formować własne rzeczy  z gliny.
            Zadowoleni, uśmiechnięci i zmęczeni po całym dniu zabawy połączonej z nauką wróciliśmy do domu.

• Baśnie i legendy z całego świata – wystawa w bibliotece szkolnej

• Drodzy Czytelnicy tegoroczne hasło obchodów Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych, jakim jest październik, brzmi „Baśnie i legendy z całego świata”.  Od 7 października do 5 listopada 2021 r. w naszej szkolnej bibliotece można obejrzeć różne wydania znanych i nieznanych baśni i legend, które znajdują się w naszych zbiorach. Serdecznie zapraszam do obejrzenia wystawy.

Nauczyciel bibliotekarz

• Uwaga Uczniowie klas IV – VIII – wznawiamy przerwany nauką zdalną konkurs plastyczny „By czytać się chciało, zakładkę zrób wspaniałą”

• Szczegółowy regulamin bibliotecznego konkursu plastycznego na zakładkę do książki znajdziecie na stronie szkoły, w ogłoszeniach w dzienniku Librus i w bibliotece szkolnej.
            Prace złożone przez Was w październiku 2020 r. za zgodą autorów zakładek mogą zostać uwzględnione w aktualnej edycji konkursu.

Zapraszam do udziału w konkursie